Dag 4 Floresti - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Charis Groevenbeek - WaarBenJij.nu Dag 4 Floresti - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Charis Groevenbeek - WaarBenJij.nu

Dag 4 Floresti

Door: Lilia en Maria

Blijf op de hoogte en volg Charis

04 Februari 2018 | Roemenië, Floreşti

Zondag 4 februari 2018

Vanochtend werden de dames wakker door een vreemd geluid. Maria droomde over een vogel die met zijn snavel op een boom in aan het hakken was. Klop, klop, klopklop. Lilia dacht dat Sarah in haar slaap op haar bed aan het slaan was. Langzaam werd het geklop harder en na een tijdje werden we wakker en hadden we door dat het Ria was die ons probeerde wakker te maken voor de deur. De deur was nog op slot en met haar ritmische geklop kregen we door dat we ons ernstig hadden verslapen hadden en iedereen al lang op was. Snel kleedden we ons aan en gingen naar de ontbijtzaal beneden. Daar waren alle broodjes al geroosterd en konden we rustig wakker worden. Of verder slapen zoals Lilia. In ieder geval poetsten we onze tanden en de muzikanten Lilia, Marc, Francien en Sarah liepen daarna naar de stichting om verder te oefenen voor het ‘optreden’ in de dienst die middag. De rest bleef achter en na een tijdje kwamen Luca, Carolien, Ria en Maria ook naar het kerkgebouw. Lilia en Maria klapten de tafeltennistafel uit en speelden een paar intens spannende en sensationele potjes tafeltennis. Samen childen we wat en hard muziek makend maakten we ons klaar voor de dienst. Ook aten we weer in het gebouw van Charis en dit keer stonden hamburgers op het menu. Het was bovengemiddeld lekker, yummie.

Na de lunch bestond de middag uit oefenen, oefenen, oefenen en spelletjes spelen. Langzaam druppelden de eerste mensen binnen voor de dienst. Een lief, oud, klein, verrimpeld, vrouwtje kwam naar ons toe toen we op de grond in een kringetje een spel aan het spelen. Met een grote glimlach op haar gezicht kwam haar tandeloos gebit tevoorschijn. Ze bood ons kussentjes aan om op te zitten. Dit kleine gebaar straalde veel liefde uit. De dienst begon met een paar Roemeense liederen gedaan door de staf. De kerkgangers klapten en zongen enthousiast mee. Toen was het onze beurt. We werden naar voren geroepen en op een rijtje moesten we onze naam en leeftijd zeggen. Na iedere “hallo ik ben ... en ik ben ... jaar” ontvingen we een daverend applaus. Daarna lieten we een zelfgemaakte video van onze school zien. Na het filmpje mochten we een paar liedjes met onze geïmproviseerde band zingen. Het ging beter dan de repetities ook al zong Maria heel erg vals. Luca had het geluk om achterin de zaal te mogen filmen in plaats van te zingen op het podium. Marien was de voorganger deze middag. Vurig sprak hij over het woord van God. Aan het eind van de dienst hebben we nog een tijdje met Marien gekletst.

Op de terugweg liepen we langs een smalle, lange, gammele brug. Springend, huppelend en Ria bang makend renden we naar de overkant. Het uitzicht was mooi maar ook schokkend. Aan de ene kant zagen we een snelstromende rivier en mooie bergen en toen we ons omdraaiden zagen we afval en allemaal krotten die instabiel van rotzooi en losse planken in elkaar getimmerd waren.

Eenmaal terug in het hotel gingen we vrij snel eten. We aten weer aardappelpuree met kip. Ondertussen vertelde Francien nog een smakelijk verhaal. Met veel beleving hoorde we alle details van een bijzondere ervaring in de dierentuin.
Vanavond wordt een avond van spelletjes, niks doen en uitrusten. Want morgen moeten we vroeg op en gaan we weer een verse dag tegemoet. Groetjes en tot morgen ;)

• 04 Februari 2018 - 21:30

Weer een mooi verhaal!
    Lekker om een beetje uit te slapen.... Ach, jullie zullen je slaap wel nodig hebben met al die (heftige) indrukken.
    Fijn dat het zingen goed ging en niet iedereen naar buiten vluchtte...... en wat een goede keuze om Luca te laten filmen! Ik bedoel, het is een topgosert, maar om hem te laten zingen? Er zijn grenzen!!!
    Soms is t best wel pittig zeker, om die armoede zo te zien.
    Welterusten en een gezegende dag morgen!

• 05 Februari 2018 - 06:54

Dick Van Boven:

Sorry, ik kan het niet laten even een berichtje te plaatsen voor 1 persoon: Carolien (of is t Caroline?...... nee joh, geintje!), je bent een topper omdat je naar Roemenië gaat met enkele anderen om daar een klein stukje van de wereld positief te beïnvloeden! Held!
    2K1 is trots op je, we missen je (alhoewel het ineens een stuk rustiger is achterin de klas......., dus......) en we merken dat we niet compleet zijn zonder jou!
    En je mentor mist je ook en is ook trots op je!
    Fijne en bijzondere dag vandaag!

• 05 Februari 2018 - 08:41

Elselien:

Fakkaaa

• 05 Februari 2018 - 08:42

Martijn Boon:

Ik vind het onwijs knap van je luca dat je dit doet en echt super dapper van je.
    Ik hoop dat je het daar leuk vond of nogsteeds leuk vind.
    Ik hoop dat je nog lekker in je vel zit.
    Fijne dag nog en tot later.

Gina:

eyy guyss.
    superr leuke blogs en live streams.
    nog heel veel plezier!! en hoop dat jullie een fijne terugreis hebben.

xx

• 05 Februari 2018 - 08:42

Daniek:

joo luca ik hoop dat je het erg naar je zin hebt en er wat van leert we missen je heel erg en ook de rest van de groep heel goed bezig echt top

Jaimy :

Heyhoii!
    Wij kijken der allemaal naar uit dat je der Zo dadelijk weer bent
    Veel plezier nog daar
    Groetjes Jaimy

Elselien:

Groetjes aan Marc

Tesney:

Fakka kinderen, is t leuk daar? Hebben jullie leuke momenten mee gemaakt?
    Doeg gr Tesney

Mark Mitrovic:

Fakka Luca! Waar ben je, wat ga je doen! Grapje Bro! K vind ten eerste super tof dat je dit doet, K had dit niet gedaan, maar dat jij dit doet is natuurlijk super tof! K hoop dat je het naar je zin hebt, en kom alsjeblieft net zo thuis als dat je ging.

ItsYaBoi Murk uit je klas neef!

Anoniem:

ly marc hoop dat we kunnen beginnen samen

Malissa:

Heyy
    Nog heel veel plezier en suc6

• 05 Februari 2018 - 08:45

Esmay Van Iersel:

Heyyy,

Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben, Heel veel plezier nog daar.

Liefs esmay

• 05 Februari 2018 - 08:46

Jane Mertens:

Hey veel plezier nog daar en ik hoop dat jullie het leuk hebben daar.

• 05 Februari 2018 - 08:46

Ruben :

veel plezier en nog een paar leuke dagen mag hebben en een goede toegewenst vlucht.

• 05 Februari 2018 - 08:47

Ilayda :

Heeyyheeyyy Luca suc6 in Roemenië we missen je nu al heel erg in de klas (vooral Priscilla)
    We zijn super trots op je in de klas dat jij zo iets leuks mag meemaken. Ik hoop dat ik je gezond en wel woensdag of donderdag kan zien. Groetjes Ilayda

• 05 Februari 2018 - 08:47

Charissa Haagswoud:

Hey hey
    Veel plezie en gezelligheid ik hoop dat jullie het leuk hebben
    Ik vind het knap van jullie heel veel plezier nog
    Ooh ja Luca het is rustig zonder jou we merken echt dat je er niet bent
    Gr charissa

• 05 Februari 2018 - 08:48

Priscilla:

Heee Luca, ik ben trots op je dat
    T je dit mag doen we missen je wel hoorr ik hoop dat je veilig thuis mag komen xx priscilla
    Veel plezier nog allemaal

• 05 Februari 2018 - 10:20

Henneke Timmer:

He kanjers! Geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen. Bijzonder land, bijzondere mensen ontmoeten. Gods zegen voor vandaag en morgen. Carolien, wat leuk dat ze je zo missen in de klas

• 05 Februari 2018 - 11:35

Justin:

Hoi meneer

• 05 Februari 2018 - 11:37

Tijn Born:

Veel suc6 Carolien

• 05 Februari 2018 - 11:37

Sennaaaa:

Hey carolientje veel plezier nog xx

Tijn:

Gallo caroline hoop dat je veilog thuis komt groeten tijn

Natali:

hey heel erg stoer dat je dit doet en nog veel succes veder en veel plezier

Demi:

Hey Carolien veel plezier nog en goeie terug reis.

Kees:

Lol
    Veel plezier

Jan Van Steden:

carolien fijne reis terug en stoer dat je in die kou kan leven, het is niks voor mij.

Marthijn :

Ik vind het knap dat je dit doet

Ashley:

We missen je super erg caro. we hopen dat je nog heel veel plezier hebt daar , ik vindt het heel moedig dat je dit doet ..... we zijn trots op je - xxx - ashley

Justy Van Ee:

Heyy Carolien

Ik vind het heel erg knap dat je dit doet.
    Ik hoop dat je een veilige terug reis mag hebben

Xxx Justy

NJ:

Ik hoop dat je leuke tijd hebt gehat. Ik wens je fijne rijs terug .. hele klas mist je groetjes 2k1

Romy De Wit:

Heyy Carolien.
    Ik hoop dat je het leuk hebt daar. Bij ons is het lekker rustig in de klas maar alsnog kom maar veilig thuis we missen je.

Milan:

Veel lucky

Chantal Mooi:

Hee Carolien,
    Ik vind het heel knap dat je dit doet en we missen je heel erg.
    Fijne dag nog vandaag en voor morgen een goede reis terug mag hebben.

Xxx Chantal
    (De andere ook nog veel plezier vandaag

Ranita:

Veel plezier nog vandaag, veel plezier met je vlucht morgen nog he

Milan Van Nifo:

Veel suc6 luca

Tabita:

Hejj Carolien
    Veel plezier daar

Anna:

Veel plezier vandaag en morgen. Succes met de vlucht.✈️

Stan :

Veel succes luca

• 05 Februari 2018 - 11:42

Anita :

Hey timmertjuhhh.

Fleur:

ik vind het knap dat je daar zit. En nog veel plezier daar. Groetjes fleur

• 05 Februari 2018 - 11:47

Anita:

Hey Carolien(timmertjuhhh) ik ben trots op je dat je dit durft met allemaal onbekende mensen
    Ik hoop dat je het leuk hebt daar.
    Xx anita

• 05 Februari 2018 - 13:58

Dick Van Boven:

Jullie raden nooit welke klassen ik vandaag heb gehad...........

• 05 Februari 2018 - 16:50

Francien:

@DickvBoven... nee we hebben echt geen idee!! :P